El dolor de pit o angina és un senyal d'alerta que les artèries s'estan estrenyent massa o estan parcialment bloquejades, impedint el flux fàcil de l'oxigen i la sang. L'estrenyiment s'ha en general a l'aterosclerosi, és a dir, a l'acumulació d'una placa a les coronàries, les artèries encarregades de portar l'oxigen al múscul cardíac. També pot ser degut a espasmes del cor.
L'angina té relació amb nivells baixos en la sang dels antioxidants vitamina E, vitamina C i betacarotè, i d'oli de peix omega 3.
Per tant, per alleujar l'angina és important augmentar el consum de fruites, verdures, peix grasós, cereals, nous i olis vegetals rics en vitamina E, aconsella el metge Rudolph A. Riemersma, investigador de la Universitat d'Edimburg. Recomano llegir l'article (el cafè és dolent per al cor)
A través d'un estudi amb 500 homes d'edat madura-la meitat d'ells amb angina-, el doctor Riemersma va trobar una menor probabilitat d'angina entre aquells que tenien nivells de carotè, vitamina C i, especialment, vitamina E superiors a la mitjana.
En efecte, els homes amb els nivells més baixos de vitamina E a la sang presentaven una probabilitat dues vegades i mitja més gran de patir angina que aquells que tenien els nivells més alts de vitamina E.
Pel que sembla, l'activitat antioxidant d'aquesta vitamina prevé el dany i l'obstrucció de les artèries. Recomano llegir l'article (un brindis per la salut)
Continuant amb les seves investigacions, el doctor Riemersma va descobrir que la presència a les plaquetes de la sang de nivells alts d'un tipus d'oli de peix, conegut com EPA, era un altre factor de protecció contra l'angina.
Fotografia cortesia de www.3.bp.blogspot.com






















[...] Vegem el que ha de menjar si Pateix de Mal de pit (Angina) [...]